World News

Egypt TV’s head of news sacked after presidential interview blunder


A PBS interview with President Abdel Fattah al-Sisi at the UN in New York last year was aired in place of one recorded at this year’s general assembly.

Egyptian state television has said it had sacked its head of news after an old interview with President Abdel Fatah al-Sisi was screened in error.

Sisi, who has been in New York for the UNgeneral assembly, was interviewed by US network PBS, as he had been last year. State-run Channel 1 aired the interview from 2015.

The transmission was cut when staff realised the error.

Mostafa Shehata confirmed he had been sacked and told AFP it was illogical as others had also been involved in the broadcast but put it down to fate.

The blunder drew criticism from pro-Sisi private channels, which have devoted extensive coverage to the president’s visit to New York.

The Guardian.

Theinsider Uganda is a news publishing website. We are located at Suite G25 Metroplex Shopping mall, Naalya Kampala Uganda.
Enter ad code here

Copyright © 2016 Theinsider Uganda. Unearthing the truth

To Top